Klasa 4b

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

 mow

27 XI 2015 grupa teatralna Żywioły Ślężańskie udała się do Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego na przegląd teatralny Wokół sceny. Jest on realizowany w ramach projektu Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Lokalnych AS. Tematem przedstawień teatralnych prezentowanych przez 6 placówek była Taka gmina z wykorzystaniem legend związanych z naszym regionem. Wszystkie przedstawienia przygotowane były profesjonalnie i kończyły się długimi owacjami publiczności. Na koniec uczestnicy otrzymali upominki ora zostali zaproszeni na poczęstunek. Przegląd przebiegał w miłej atmosferze i uczniowie wrócili z niego bardzo zadowoleni i dumni z tego, że mogli reprezentować naszą szkołę. Dziękujemy Tacie Zosi za transport niezbędnych rekwizytów oraz Mamom Gabrysi i Oli za czuwanie nad naszym bezpieczeństwem. 

DSC 0289

Dzisiaj byliśmy na spotkaniu z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka, podczas którego mieliśmy okazję przypomnieć sobie prawa wszystkich dzieci.

 

Dzisiaj po lekcjach byliśmy w Bibliotece Miejskiej na wyjątkowych warsztatach, podczas których mogliśmy sterować robotami Finch. Chociaż jesteśmy pierwszymi 7-letnimi uczestnikami projektu, nie było to dla nas trudne, gdyż język Scratch poznajemy już drugi rok. To właśnie w tym języku wydawaliśmy polecenia robotom. Uczyliśmy się  poruszać nimi do przodu, do tyłu, skręcać w prawą i lewą stronę, no i oczywiście hamować. W dodatku nasze roboty świeciły różnymi kolorami, które w prosty sposób mogliśmy modyfikować. Zabawa była świetna, gdy nasze roboty musiały poruszać się w labiryncie krzesełkowych nóg. Już marzymy o takich robotach w szkole. Praca z robotami to wspaniałe ćwiczenie na doskonalenie orientacji przestrzennej. Dziękujemy p. Michałowi Hajdukiewiczowi za umożliwienie nam udziału w zajęciach oraz p. Krzysztofowi Polasikowi z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego za zorganizowanie zajęć Link do Przyszłości  w Sobótce.

O warsztatach opowiada Hania.

 tolerancja

Dzisiaj byliśmy na przedstawieniu, które dotyczyło tolerancji. Mieliśmy okazję zastanowić się, czy jesteśmy tolerancyjni. Jeśli ktoś jest inny: ma inny kolor skóry, inny wygląd, lubi coś innego niż my to znaczy, że mamy go nie lubić? Nie!!! Dzięki temu, że każdy jest inny świat jest ciekawszy. Co by było, gdyby każdy był taki sam? Zanudzilbyśmy się ze sobą. Musimy jednak pamiętać, że choć każdy z nas jest inny, każdy chce być traktowany tak samo. Dziękujemy klasom trzecim za przygotowanie mądrego przedstawienia.

Mamy naszą kolejną piosenkę. Tym razem powstała ona przy okazji nauki nazw miesięcy. Pracowaliśmy w parach, aż tu nagle... Jest!  Ta piosenka przybliża nam także pojęcia czasowe: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Uczy nas również, że czas trzeba wykorzystywać na pokonywanie trudności i rozwój. Postaramy się, aby nie uciekł nam, jak w tej zagadce.

 

Z okazji Dnia Tolerancji robiliśmy w grupach plakaty. Wszyscy pracowali bardzo chętnie i zgodnie. Efekty pracy zespołowej można podziwiać na fotografiach.

Przedstawiamy nasz sposób na narysowanie dużego koła. Wykorzystaliśmy... skakankę i ołówek. 

 

PB090415

My chodzimy do szkoły i możemy się uczyć. Dzieci z Afryki chcą się uczyć, ale nie zawsze mogą.  Możemy  im pomóc tworząc swoją książeczkę. Może ona odmienić życie  naszych rówieśników z Afryki. Nasza szkoła bierze udział w  projekcie Mali uczniowie idą do szkoły. My już rozpoczęliśmy pracę. 

filip

Jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, znamy symbole narodowe: godło, flagę i hymn. Potrafimy odszukać na mapie największe miasta w Polsce. Wiemy, że teraz stolicą Polski jest Warszawa, ale dawno temu pierwszą stolicą było Gniezno. Znamy Legendę o białym orle. Tego Orła Białego wykonał Filip, który ma duże zdolności plastyczne.

Tutaj warto zajrzeć              To też warto zobaczyć

Dzisiaj  w naszej klasie pachniało świeżutkim chlebem.  Dlaczego? Upiekliśmy go sobie sami. Przepis jest bardzo prosty. Produkty dostępne i tanie. Zaczęliśmy od odważania produktów na wadze elektronicznej. Potem wszystkie wrzuciliśmy do specjalnej maszyny. My pracowaliśmy, a chleb piekł się. Pod koniec zajęć, gdy uczyliśmy się scratchować, chleb był gotowy. Cudnie wyglądał, pachniał i smakował. To były pyszne zajęcia!

Dziennik elektroniczny

BIP

zegar

Dzwonki

1. 8:00 - 8:45

2. 8:55 - 9:40

3. 9:50 - 10:35

4. 10:45 - 11:30

5. 11:50 - 12:35

6. 12:55 - 13:40

7. 13:45 - 14:30