Z okazji Dnia Dziecka wybraliśmy się do Wrocławia. Mieliśmy zwiedzić piekne barokowe sale Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego. O tym, że Oratorium Marianum jest zajęte na konferencję dowiedzieliśmy się już wczesniej. Jednak na miejscu czekała na nas druga niespodzianka. Aula Leopoldina również nie była udostepniona zwiedzającym. Rada Adwokacka wynajęła salę na swoje potrzeby. Niektórym udało się zajrzeć do Auli przez uchylone drzwi.

Zwiedziliśmy jednak wystawę poświęconą poczatkom Uniwersytetu Wrocławskiego. Byliśmy na Wieży Matematycznej. Charakterystyczne dla baroku zdobienia mogliśmy zobaczyć w korytarzach muzeum i w kościele uniwersyteckim. W nim również podziwialiśmy kopię Piety Michała Anioła.

Na jednym z Wrocławskich chodników znaleźliśmy Ścieżkę Historii Wrocławia. Rysunki powiązane z datami pomogły nam domyśleć się, jakie zdarzenia zostały uczczone w ten sposób. W zgadywaniu najlepszy okazał się Karol. Najtrudniej było się domyśleć znaczenia sznurka na jednej z tabliczek, ale tu pomagał Kamil posługując się Internetem.

Trasą przez Most Uniwersytecki, koło Powodzianki upamiętniającej wysiłki wolontariuszy podczas powodzi, przeszliśmy na wyspy. Kładkami dotarliśmy do Ostrowa Tumskiego skąd zakłódkowanym Mostem Tumskiem udaliśmy się na przystań na Piasku. Przed odpłynięciem zafundowaliśmy sobie lody.

Atrakcją rejsu po Odrze było przepłynięcie pod mostami, przejście przez śluzę w obie strony, spotkanie siwej czapli na nabrzeżu oraz widok wagonika kolejki POLINKI. Dla niektórych głównym punktem programu było "zrobienie Titanica".

DSC 0009 DSC 0010 DSC 0011

DSC 0025

DSC 0026

DSC 0027

Również w piątek miało miejsce spotkanie z przedstawicielami Urzędu Statystycznego, którzy przypomnieli nam o średniej statystycznej i dominancie. Przeprowadzili lekcję na temat statystyki w przedsiębiorstwie.

Tu znajdziesz więcej informacji -->

Ostatni tydzień kwietnia zakończył się uroczystym apelem, na którym czwartoklasiści przypomnieli nam, co możemy świętować w maju. Przybliżyli również historię towarzyszącą ustanowieniu Międzynarodowego Dnia Solidarności Ludzi Pracy, Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Święta Narodowego Trzeciego Maja.

DSC 0001 DSC 0002 DSC 0005

Niedawno gościliśmy w szkole pana Bartka Huzarskiego, który namawiał nas do zainteresowania się kolarstwem. Mogliśmy porozmawiać z trenerami szkoły Huzar Bike Academy i umówić się na pierwsze spotkania treningowe.

DSC 0005  DSC 0006  DSC 0007  DSC 0008

DSC 0009  DSC 0010  DSC 0011

Dnia 07.03.2016r. w naszej szkole odbył się Konkurs Recytatorski, w którym Marysia zdobyła pierwsze miejsce. Tym sposobem dostała się do XVI Gminnego Konkursu Recytatorskiego, który odbył się 16.03.2016r. w Szkole Podstawowej w Rogowie Sobóckim. Maryśka zdobyła w nim drugie miejsce mówiąc fragment wiersza Jana Brzechwy pt. ,,Baśń o Korsarzu Palemonie". Dzięki temu przedostała się do Powiatowego Konkursu Recytatorskiego, który odbędzie się między 15 a 19 kwietnia 2016r. we Wrocławiu.
Trzymajmy za nią kciuki!

Alicja

Dnia 18.03.2016 r. pojechaliśmy razem z klasą 4b i wychowawcami do Muzeum Etnograficznego i Muzeum Narodowego do Wrocłme1awia. Pojechała z nami także Pani Agata Jurasz. Wyjechaliśmy o godzinie 8.30 z Sobótki.

Gdy dojechaliśmy do Muzeum Etnograficznego weszliśmy do środka, rozebraliśmy się i weszliśmy do pierwszej sali z wystawą o ręcznie zdobionych jajkach wielkanocnych. Były pokazane różne techniki malowania lub ozdabiania jajek. Jedną z najbardziej zapamiętanych przeze mnie technik była technika batikowa. Polegała ona na pisaniu woskiem różnych wzorów na białym jajku i barwieniu go. Jest to jedna z najstarszych technik zdobienia jajek.

ME4Na wystawie nie tylko były pokazane jajka, ale także palmy, pierniki i koszyczki zrobione ręcznie.

Gdy skończyliśmy oglądać wystawę weszliśmy po schodach na pierwsze piętro, na którym znajdowały się różne ciekawe eksponaty np. rzeźby i obrazy. Na piętrze znalazł się także wielki kontrabas, a obok niego znajdowały się buty i naczynia drewniane.ME5

Gdy zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne poszliśmy do Muzeum Narodowego. W nim znajdowała się pierwsza sala wejściowa. Przeszliśmy do szatni, odłożyliśmy niepotrzebne rzeczy. Na początku przyszedł nasz przewodnik, który nas oprowadzał. Przewodnik klasy 4b poszedł w inną stronę, a my w inną.

Weszliśmy do pierwszej sali. Była tam szyba, a za szybą były złote monety na których zostali uwiecznieni królowie. Następnie weszliśmy na poziom następny, na którym przeważnie były obrazy. W trakcie pokazywanie różnych eksponatów nasz przewdonik wyjaśniał nam ich pochodzenie.

Następnie przeszliśmy do kolejnych sal w których zmieniały się najciekawsze eksponaty. Doszliśmy do największego obrazu w muzeum. Sięgał on na cała ścianę. Był to już koniec wycieczki i zeszliśmy na dół. Wsiedliśmy do autobusu i wróciliśmy do szkoły. Wycieczka była udana.

Weronika

Rekolekcje odbyły się w dniach od 21 do 23 marca w szkole. W poniedziałek i we wtorek bylismy najpierw w klasie, gdzie przypomnieliśmy sobie przypowieść o synu marnotrawnym. Wykonaliśmy również komiksy i rebusy. Później szliśmy wszyscy do kościoła. W środę natomiast uczestniliśmy najpierw w mszy. Po powrocie do szkoły kończyliśmy zadania w grupach. Podczas rekolekcji w kościele śpiewały Schola i Eucharystyczny Ruch Młodych. Z naszej klasymożna było usłyszeć trzy dziewczyny: Martynę, Marysię i Natalię.